Gegevens controleren


Het is uitermate belangrijk dat alle informatie die ingevoerd is in G!DS -en dus weergegeven wordt op websites- correct en up to date is. Alle ingevoerde en gepubliceerde gegevens moeten met een regelmaat gecontroleerd worden. Het gaat dus om zowel de organisatie-informatie als al het ingevoerde aanbod-informatie.

In G!DS zijn automatische signaleringsfuncties opgenomen om dit te bewaken. De termijn voor de signalering en controle staat standaard op 26 weken. Dit betekent dat je als redacteur (en verantwoordelijke voor de kwaliteit van je gegevens in G!DS) elk half jaar een bericht krijgt dat de ingevoerde gegevens gecontroleerd moeten worden. Hiervoor kun je ook een e-mailnotificatie aanzetten, zoals te lezen is op deze pagina

Je hebt twee weken de tijd voor deze controle. Voer je de controle niet uit binnen deze periode, dan gaat er een bericht naar de accountmanager van de bibliotheek. 

Controleer de gegevens als volgt: 

Klik in de widget Organisatiegegevens op de knop Gegevens controleren.

Dit opent een venster waarin je alle ingevoerde gegevens in één overzicht ziet.  Vanuit dit venster kun je direct de bijbehorende wijzigen-vensters openen door op het potloodje te dubbelklikken. Is alles akkoord, klik dan onderaan op de knop Gegevens zijn juist

 

 

Handleiding G!DS-redacteuren: Widget Organisatiegegevens
Organisatiegegevens  |  Organisatiegegevens wijzigen  |  Algemeen  |  Contactgegevens  |  Extra contactgegevens  |  Bestanden  |  Websites  |  Relaties  |  Organisatiesoortafhankelijke velden  |  Tips  | Organisatiegegevens controleren