Controleren

Informatie in G!DS moet 2x per jaar gecontroleerd worden. Hierdoor kunnen we garanderen dat de informatie in G!DS up to date is. We vragen u om bij de eerste inlog aan te geven dat u berichten van G!DS over deze controle via e-mail wilt ontvangen. U krijgt dan 2 x per jaar een bericht waardoor u altijd op de hoogte bent wanneer u de gegevens moet controleren.

Zodra u dit verzoek heeft ontvangen controleert u de gegevens via de knop “Gegevens controleren”. Volg verder deze instructie.  

Uw gegevens zullen bij verzuim van deze controle na een bepaalde periode op “niet zichtbaar” worden gezet. 

Er gaat iets niet goed...

  • Komt uw aanbod niet op de website? Controleer dan in G!DS:
    • Is er bij het product de aanbodsoort “Leesbevordering landelijk aanbod” ingesteld?  
    • Heeft u de juiste doelgroepen gekozen? (zie hier).
    • Zijn uw gegevens zichtbaar?
      • Organisatiegegevens, uitleg hier.
      • Aanbodgegevens: Wijzig uw gegevens door het aanbod te selecteren en op de knop “Wijzigen” te klikken. Staat onderaan dit venster het vinkje “Zichtbaar voor publiek” aan?
  • Wordt uw aanbod getoond bij de verkeerde doelgroep? Controleer dan de doelgroepen nogmaals, zie hier.
  • Wordt uw afbeelding niet getoond?
    • Controleer of de afbeelding is geüpload op het bestandentabblad.
    • Zo niet, kijk dan of uw afbeelding voldoet aan de eisen gesteld bij de uploadinstructie (op tabblad “Bestanden”) en upload opnieuw. De afbeelding wordt pas geüpload bij kiezen voor opslaan.
    • Controleer of er een kenmerk is gekozen.
  • Resulteert een wijziging in G!DS niet in een wijziging op de website? Dit kan te maken hebben met de cachetijd van de website. Na deze tijd haalt de website opnieuw de gegevens op uit G!DS. Dit kan variëren van een half uur tot een aantal uren tot soms een dag. Daarna worden de wijzigingen zichtbaar.

Komt u er niet uit of heeft u andere vragen, laat het ons weten via gids@bibliotheek.nl, o.v.v. Leesplan.nl.  Omschrijf a.u.b. uw vraag of probleem zo goed mogelijk.