Aandachtspunten


Hou bij het invoeren rekening met het volgende:

  • Velden die rood omrand zijn moeten verplicht ingevuld worden. Vul ook zoveel mogelijk andere velden in. 
  • De meeste websites die werken met G!DS tonen eerst alleen naam en adres of de eerste drie regels van de omschrijving. Pas na doorklikken zie je meer informatie. Geef het aanbod daarom namen die de bezoeker meteen begrijpt. Val bij de omschrijving met de deur in huis, hou het kort en zorg dat in de beginregels de belangrijkste informatie staat (wat, wie, waar, etc.). Schrijf objectief!
  • Bij sommige websites ligt de nadruk op organisatiegegevens, bij andere websites op het aanbod van die organisaties. Zorg dus dat je je organisatie en je aanbod systematisch, zorgvuldig en uitgebreid invoert. Denk hierbij ook aan de velden voor de wijze van aanmelden en de contactgegevens.
  • Het is verstandig om op de website van de betreffende organisatie te kijken hoe het aanbod en de locatiegegevens verschijnen. Bij het schrijven van de teksten kun je daar rekening mee houden.
  • G!DS verwerkt alleen platte tekst. Gebruik dus bijvoorbeeld geen opsomtekens. Ook niet het liggende streepje -. 
  • Voor diverse onderdelen van werken in G!DS zijn korte instructiefilmpjes beschikbaar, ook die zijn via de Helpknop in G!DS beschikbaar.
 

Handleiding G!DS-redacteuren: Vooraf
Vooraf  |  Vooraf - aandachtspunten  |  Vooraf - taalregels  |  Vooraf - algemene voorwaarden