Van start!

De gemeente geeft zelf aan welke gegevens zij nodig heeft; adresgegevens van organisaties of ook aanvullende informatie? Maatwerk is hierin mogelijk. De kracht van G!DS is dat alles er in past, één keer wordt ingevoerd en bijgehouden en overal kan worden getoond (intern en extern, digitaal of op papier).

In samenwerking met de bibliotheek worden lokale gegevens verzameld in G!DS, in aanvulling op de gegevens van landelijke (koepel)organisaties die reeds zijn opgenomen. Het systeem vraagt om een periodieke controle op actualiteit, eventueel door een redacteur van de organisatie zelf. Zo blijft G!DS up-to-date en wordt de kwaliteit gewaarborgd.

De gegevens uit G!DS kunnen worden gepresenteerd binnen elke website, app of widget. Dezelfde informatie kan op meerdere locaties tegelijk getoond worden.

G!DS is ingericht voor optimaal gegevensbeheer. Zo wordt adresinformatie overgenomen uit het officiële postcoderegister en kan er bijvoorbeeld worden gekoppeld met het Handelsregister en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG).

Elke situatie net weer even anders is. Ongetwijfeld heeft u nog specifieke vragen. Daarvoor kunt u het beste contact opnemen met één van de provinciale servicemanagers. Die zal samen met u en de plaatselijke bibliotheek bekijken op welke wijze u G!DS kunt inzetten voor uw plannen.